sunnuntai 8. helmikuuta 2009

Osake- ei vaan teatterisalkku

Tänään maanantaikerho teki retken naapurikaupunkiin teatteriin katsomaan "La lai Lailaa".
Esitys oli hieno, sen olin kyllä jo ymmärtänyt paikallisista teatteriarvosteluista. Kahden henkilön esitys, plus kolmen miehen orkesteri. Harvoin olen nähnyt musiikkipitoista näytelmää, jossa mikään ei särähtäisi korvaan. Tämä oli sellainen, kaikki luisti. Nautinnollista!
Lippujen hankinta sensijaan takkuili. Yritin varata liput 15 hengelle soittamalla teatterin lipunvaraukseen. Siellä sanottiin, että heillä on lippujen ennakkovaraus siirretty osoitteeseen piletti.fi. Tiedustelin, josko minulle tulee kuluja, jos hankin liput sen kautta. Ei tule, kuului vastaus. Eipä muuta kuin lipunhankintaan. Teatterin sivu oli selkeä, ruksasin 15 paikkaa riviltä 5. Seuraavaksi siirryin maksamaan. Sen tehtyäni minulle tuli sähköposti. Siinä oli varatut paikat printattu peräkkäin. Loppusummasta huomasin, että joka lipusta oli mennyt yksi euro ylimääräistä. Sillehän ei enää mitään voinut. Luulin, että printtaamani kolme sivua olivat kyseiset liput.
Sitten huomasin, että minulle oli tullut 15 eri sähköpostia. Joka lippu tuli omana A4-arkkinaan.
Siinähän printtailin, paperia kului; ja mustetta. Tämä määrä teatterilippuja ei mihinkään pikku iltalaukkuun mahtunutkaan. Piti muuttaa arkinen kokoussalkku teatterisalkuksi.
Amanda Beata Cecilia Dorothea jäi kiltisti ikkunaan odottamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti